Aaahhh

Så äntligen fredag!
Min sista dag på jobbet, eller det skulle varit den sista dagen på jobbet, men dottern har feber och en kraftig förkylning (hon luktar APA), så jag fick avsluta min anställning i Uppsala kommun med att vabba.
Det var en planerad vab, dvs jag visste redan på onsdagen att torsdagen skulle bli min sista, så jag hann bli firad/avtackad med blomma och tog med bakelser till mina kollegor. Jag kommer att sakna dem mycket, men det nya stället ligger så mycket närmre hemmet och är väldigt eftertraktat, så till den grad att jag till och med ser det som en betald utbildning att få arbeta där. Börjar  redan på måndag, enligt schemat ska jag även stänga den dagen, men det kan väl inte stämma?! Nya barn, nya rutiner och nya föräldrar. Typ "- ja hej, jaha du är alltså Lisas mamma säger du?! Jaa, jag får väl tro dig då."  Nja känns inte helt ok.

Imorgon ska jag äntligen träffa min polare Frolic. Vi har haft så mkt att göra att vi inte setts på flera månader. Det är så illa att jag inte ens minns när vi träffades senast. Det kan ha varit när jag va föräldrarledig, då blir det närmare ett år nu...illa. Ja men imorgon ska vi in till stan och äta lunch, det ska bli både kul och gott. Dottern får vara hemma med pappan och vila, det behöver vi båda.

Vi var till doktorn idag och kollade dotterns öra. Hon pekar ibland på det och säger "-ont", det är inte mycket men i hennes värld kan det betyda allt. Doktorn tog ett halsprov (hon pekar i munnen åxå och säger "-ont"), det var negativt! Alltså positivt för oss. Öronen var fina och allt var bra, hon har bara feber och luktar illa.

Ikväll har vi haft besök av sambons bandpolare, vi hade grekiskmiddagsbuffé och åt många goda små plockbitar. Vi har tjuvstartat inför Grekland i sommar. Längtar så jag blir tokig!! Men hur som helst är det väldigt trevligt när sambons kompisar kommer hit, det händer inte så ofta, då han är en av de första att skaffa familj, men denna kompis verkar tycka det är lite mysigt med familjemys. Vi båda är tacksamma och speciellt sambon (antar jag) eftersom det kan bli lite ensamt som första barnfamiljen i kompiskretsen.

Nej nu ska jag ta lite meravinoch snacka lite mer skit, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0