Denna dag, ett liv.

I helgen har det varit fullt ös.
70-tals fest på fredagkvällen med jobbet. Vi var inte många men det var väldigt trevligt ändå. Vi åt gott och snackade mycket. Jag kom hem vid 22.30 och bytte av barnvakten(mormor o morfar). Sambon hade spelning och jag tog natten. Dottern kom in till oss vid 4 och sov med mig sen. På morgonen fick sambon sova. Det betyder ju att jag skulle få min sovmorgon idag, men nej.
Igår började vi dagen med att köpa en resevagn från blocket, till vår resa. Sen åkte vi och storhandlade, jobbigt då dottern skrek och vägrade sova.
Sen på kvällen hade vi tacosmiddag med några av killarna från bandet. Det var jättetrevligt och mycket gott. Jag gick och lade mig vid 23.30 typ.
Kl 4 vaknade jag av att killarna satt o sjöng. Jag gick upp o va en tråkig tant o bad dem dämpa sig lite. Påminde sambon om att det var hans tur att ta dottern på morgonen o att hon troligtvis vaknar inom 3 timmar. Han sa att det var lugnt. De gick o la sig strax efter, men sen kl 6.30 när dottern kom in hade jag inte hjärta att dra upp sambon, så han fick sova. Hoppas att han hade kul, så jag inte offrade min enda sovmorgon på en hel vecka på inget.
Idag ska en kompis komma och hälsa på, sambon repar på söndagar (o torsdagar) så jag är så tacksam för sällskap. Hon tar med sin lilla bebis, som är 2-3 månader. Ska bli kul.
Sambons band är superbra och jag rekomenderar en visit på deras Myspace-sida http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=68450677 Shake the Nation heter de.
Nu ska jag byta på dottern, ses!


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej Akå! Vad kul att du har en blogg också! Så du är också förskollärare? Var är det du har fått nytt jobb någonstans?

Kram NIna

2009-03-02 @ 19:55:32
URL: http://mammanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0