Så ännu en helg till ända

Denna helg har som vanligt varit fullspäckad av aktiviteter. Vi började på lördagen med pyttedans för dottern. Rörelse och takt till musik, hon älskade det och har återberättat vad de gjorde om och om igen.

Sen hem för pajgräddning och kräftlag till kräftskivan på eftermiddagen. Vi hade mina barndomskamrater på fest och eftersom alla har barn började festen kl 13. Då hinner barnen leka med varandra och vi hinner umgås innan barnen blir så trötta att de somnar. De första paret åkte hem vid 18, lite tidigt tyckte jag och blev glad när de andra paret stannade och tog en öl till. När de åkte hem var klockan, hör och häpna, 20.00 piip! Vi var alla helt slut och eftersom vi började så tidigt kändes det helt naturligt att bryta upp då....men oj vilken skillnad mot tidigare fester i livet.

Idag har jag fått sovmorgon och fick sen dessutom frukost på sängen!! Lyx lyx lyx. Sen gick vi till 4H-gården för lite ponnyritt, klapp på mular och korv med bröd. Det var populärt och på promenaden hem somna sötnos i sin vagn. På eftermiddagen var jag och sambon barnvakter till några vänners barn, rätt enkelt men oj va trött man blir när barnaskaran ökar från en till tre! Så nu sitter jag här och väntar in godnatt-tid för dottern, så jag ska få lite "helt utslagen-tid" på soffan.

Och imorgon börjar det om igen....nästa helg är det öl och whiskey mässa i stockholm, sambon ska gå men jag hoppar över det i år, tror jag, det är verkligen en urkul sak att gå på. Massa olika öl, whiskey och cider att provsmaka för en liten slant. Gratis grejer och livemusik, mat, godis. Passa på att gå om ni har möjlighet!! Det är klart värt det!

Nä, nu slingerland och kanske té och macka, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0