Kreta!

Vad härligt det var i grekland..vackert väder nästan alla dagar.

Mysiga promenader i kuperat landskap, god mat och vacker omgivning.
Denna gång stannade jag och mamma inte vid strand o hotell hela tiden, vi gick och utforskade. Vilket resulterade i att vi fick se ett helt annat Kreta än vad jag o mannen såg förra gången.

Flygresorna gick bra....trodde det skulle strula på hemvägen då planet skulle lyfta kl 22.30 (?) men barnen somnade på transferbussen kl 19.30 och sov sen i sina vagnar fram tills ombordstigning på plan. De var vakna över start o sen somnade de om och sov till landning...sen var de vakna tills vi kom hem. Helt ok alltså!

Det var en toppenresa och jag ångrar den inte...dock hade lilla prickar på kroppen när vi kom hem. Så det verkar vara allergier mot mjölk och kanske ägg....inge kul alls. Vilket betyder att så länge som jag amma fick inte jag äta mjölkprotein eller ägg. Det låter fånigt men, jag har aldrig varit så låg, alltså deprimerad. Det var inge kul att äta, inge kul att göra nått. Det hade ju inget att göra med resan och jag är så tacksam att vi hann iväg innan det blev bekräftat, för nu kunde jag äta alla goda ostar och tzatziki, mums!

När lilla var fem månader fick jag min sjätte början till mjölkstockning...va less jag var på allt! Men i samråd med amningsmottagningen började jag trappa ner amningen och började byta ut mot riktig mat. Allt gick bra men jag kände nu vid sexmånader att, nää nu räcker det! Nu vill jag äta vanligt igen! Så då slutade jag tvärt med de sista målen...fick hjälp av en tablett, parlodel. Så nu har jag slutat amma! Känns urbra! Biverkningarna är inte roliga, illamående, huvudvärk, trötthet och täppt i näsan (kan vara en vanlig förkylning åxå), känns som man är gravid igen! Men det är klart värt det...ont som f*n gör det i tuttarna de första dygnen, o jag pumpa ut lite för att minska spänningar, men det börjar lätta nu.
Lite känns det som ett misslyckande då jag ammade helt till 6 månader förra gången och sen delvis till hon var 8,5 månad och nu orkade jag bara till 6 månader....men förra gången hade jag INGA problem och denna gång har det inte varit annat än strul. Så jag ska kanske klappa mig på axeln o känna mig duktig för att jag stod ut så länge.

Nu börjar jag ändå se lite ljusare på framtiden och på julen som snart är här. Igår började vi köpa julklappar...åååhhh så kul! Älskar jul och stora är så förväntansfull!
Jag kommer på mig själv att bara titta på mina fina flickor...och bara känna glädje..MINA fina barn! Helt ärligt är de det vackraste, bästaste barnen i världen!



Nä, ska plocka lite och vila mycket, ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0