Sommarlov

Så har dottern sommarlov och jag är ju, tja, "ledig". Solen skiner och det är HETT! Igår var vi på badet och satt i skuggan. Man måste ju göra så när man har småbarn. Stora badade tills hon var blå, lilla sov och sov och sov. En lugn skön dag alltså. Det enda av spännande art var när vi skulle åka hem och jag kom på att bilnycklarna satt i bilens dörr.....men bilen var kvar. Men fan va det sög till i magtrakten av rädsla....

Idag har stora tittat på Heffa-filmen 3 gånger och jag har bokat tvätt-tid. Bokade av den sen när jag insåg att jag inte orkade tvätta idag, men tanken var god. Att stora sett en film 3 gånger idag, skyller jag på vädret, och kanske min egen lathet, lite...men mest vädret. Det är allt för varmt....lilla kan inte vara ute i värmen för mycket och inte stora heller för den delen (och inte stora mamman heller). Vi sitter och häckar här inne, just nu målar stora, lilla sover och jag, jag bloggar. Mannen? Ja han flyttar hem åt kompisar, vilken dag att flytta på alltså?! Varmt, svettigt och fördjävligt. Men jag gillar sommaren, det gör jag, kanske skulle jag vilja ha mer tillgång till svalka bara. Å kanske en möjlighet att få bada...är lite för nära förlossningen för att det ska funka just nu.

1 månad är mitt lilla pyre idag. Hon har växt, ordentligt. Kännsskönt att hon gör det, för då tål hon värme bättre, det blir nog en varm sommar detta.

Känner mig trött och yr. Vill bara vila lite. Vad ska man äta en dag som denna då? Inte sugen på nått....glass till middag?

Om två veckor ska vi ha vår bröllopsfest och just nu planeras det för fullt. Det görs listor, presentationer av gäster, tipspromenader och det bollas tankar om diverse utsmyckningar. Jag är klar med mycket, men mycket återstår åxå...

Nä, har inte mannen flyttat klart snart så han kan komma och utfodra oss. Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0