Så äntligen...

ledig! Eller rättare sagt arbetslös. Men det visste jag ju om och bebisen är ju "planerad" efter mitt gravvik som jag hade på arbetet. Så det känns mer som jag gått på havandeskapsledigt. Arbetslös kommer jag först bli juni-augusti 2011, då mannen ska vara föräldrarledig. Men att vara utbildad lärare med inriktning mot förskola betyder att man nästan får ducka för alla jobb som de kastar efter en. Nästan på riktigt så...faktiskt. Så jag är inte orolig alls.
Idag var jag på arbetsförmedlingen och skrev in mig. Det är alltid jobbigt att vara där. Känns olustigt...jag känner mig otroligt obekväm. Jag vet ju hur det ser ut på arbetsmarknaden och jag känner en otrolig respekt/ rädsla för att vara arbetslös. Jag blir även illa till mods av de som är där och söker arbete...jag känner att jag tycker synd om dem, fast jag inte vet något alls om dem.
Nu börjar maten bli klar, ses!

Kommentarer
Postat av: Plusresan

Hej hej,

Jag har en surprise till dig på min blogg =)

2010-05-04 @ 18:00:04
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0