Senaste nytt!

Så är dottern äntligen prickfri, eller hennes prickar/sårskorpor smittar inte längre. Hon har gått på förskolan sen i tisdags, men varit frisk sen lördags. Det känns otroligt bra att ha betat av denna sjukdom från listan.

Nu kan bebis komma när den vill.
Eller när jag vill, alltså NU! Nähä, inte det... Var på MVC igår. Bebisen är fixerad (igen), blodvärde 135 (utan järntabletter), socker på 4,3 (kommer inte riktigt ihåg, så bli inte rädda om det inte kan stämma, hon sa att det var bra!), sf låg på kurvan. Allt tipp topp tills vi kom till blodtrycket...130/90 (eller om det va 135/90), dvs inte bra. Jag fick lägga mig ner och vila i ca 30 min...men blodtrycket var det samma. Urinprovet såg dock fint ut.

Så nu har jag stränga restriktioner att ringa förlossningen om jag får huvudvärk och så ska jag börja gå på fler kontroller. Så ska dit på fredag igen, med urinprov och för blodtrycksmätning.
Samtidigt som bm säger att jag ska hålla koll på huvudvärk så börjar såklart det mola lite....än så länge gör det inte ont, men det är som ett tryckande som inte riktigt vill släppa taget. Det är som innan man får spänningshuvudvärk, man känner spänningen och trycket. Har samtidigt fått en liten förkylning som åxåx skulle kunna vara orsaken, men blir det det minsta värre så ringer jag. Vill inte riskera något (det är alltså preclampsi eller havandeskapsförgiftning som jag inte vill riskera att få).
Men...det kan ju va så att jag får spänningshuvuvärk av spänningen av att gå och vara lite orolig och spänd över att jag ska få huvudvärk....förstår ni?!?
Nä, har lovat mig själv att vila mycket idag, så, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0