Om att byta efternamn

Så från att heta ett tråkigt ´son namn till ett mer exotiskt (!?) efternamn, Sjöberg, steget känns inte så stort, men det blir ju en del fixa. Som nu 3 veckor efter namnbytesdagen. Mitt personnummer är registrerat med det nya namnet, så köper jag, låt säga, en dyr kamera på nätet så blir den automatiskt registrerad i mitt nya namn. Det är ju bra, eller hur?! Nej, för jag har inte orkat ändra körkortet ännu, eller har inte ens kommit mig för att ta nytt kort, så nu när jag ska hämta ut den dyra kameran måste jag visa leg för att få ut den, vilket leder till problem. Där heter jag ju johansson....inte sjöberg som kameran står i. Jag vill ha min nya dyra kamera!!

Sen igår skulle jag begära tillfällig föräldrarpenning då dottern varit sjuk, men min e-leg är spärrat och jag antar att det är för att en A-K Johansson inte längre existerar. Sen ska jag då skaffa nya visa kort o sånt...men det kan jag ju inte göra innan jag har nytt körkort, eller i alla fall inte innan jag ens börjat i banorna att försöka skaffa nytt körkort. Kan inte någon bara fixa det, NU!!

Det är underbart att vara gravid, vad som inte är lika underbart är tröttheten. I förrgår somna jag innan dottern (kl 19), igår somna jag med dottern (kl 20). Resultatet är inte heller bra, jag vaknar kl 3, somnar om , vaknar kl 4, ligger och väntar och till slut, går upp kl 5. Jag skulle troligtvis kunna gå och lägga mig senare och sova lite längre på morgonen men på kvällen är jag så trött att jag nästan svimmar. Hoppas att jag nu i helgen kan vända dygnet lite.

Ha en bra fredag, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0