Nu längtar jag efter vår

Tittar ut, det snöar. Usch! Eller det är väl mysigt med snö, men det räcker nu. Jag är så trött på att släpa vagnen över snödrivor och modd. Om det i alla fall kunde sluta komma ny snö, så skulle säkert plog-gubbarna hinna skotta undan och det skulle bli lite mer framkomligt.
Längtar till våren nu....tänk vårlukt ute, lite småkyligt på morgonen och kvällen, soligt på dagen, lukten av våt varm asfalt och sankiga gräsmattor. ååhhh....fåglar, cyklar, grus på gångvägar och det underbara välkomna ljuset!!

Ja, va hos doktorn idag och blev 50% sjukskriven, vilket betyder att jag kommer att arbeta 45% ett tag nu. Känns skönt, har haft så ont nu att jag tappar orken att göra någoting alls på ledig tid. Det blir överväldigande att komma till jobbet och att jobba en heldag, är bara tanken, jobbig. ATt sen göra något på helg eller efter jobbet blir för mycket. Men nu blir det äntligen ändring på det, förhoppningsvis. Jag kanske orkar laga mat här hemma i alla fall.

Vi har börjat planera vår bröllopsfest i sommar åxå, äntligen! Vi har lyckats få den lokal vi vill ha men datumet är väl egentligen lite väl nära förlossningsdatumet än vad jag skulle vilja...bara en månad efter beräknad förlossning. Jag får hålla tummarna för att även denna bebis kommer lite tidigare än beräknat, dottern kom 10 dagar tidigare och det skulle vara bra och få de extra dagarna att komma in i bebislivet igen.
Just nu planerar vi cateringens vara eller icke vara, vi pratar om vad vi vill äta och hur mycket av allt det ska vara. Vad allt får kosta har vi inte lyckats prata om ännu...känns som det är där man borde börja egentligen. Helst så lite som möjligt men jag vill inte dra in på något direkt heller. Vi ska visserligen ha en billig enkel fest, tänk fest istället för bröllopsfest så kommer man närmare. Buffé, enkel dekoration och valfria kläder.

Det är mycket att tänka på och jag vill hinna få all planering och så mycket som möjligt klart innan bebis så jag kan slappa mer efter.

Idag gör jag helstekt kyckling i ugn med rotsaker. Det är första gången och jag är lite nervös för hur det ska gå, måste ta en tur till köket nu och kolla, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0