Boande?!

Jag är rastlös...jag känner att jag inte trivs i vårt hem.

Imorse när mannen vaknade sa jag - Vi måste flytta, NU!! Jag hade redan via hemnet hittat både lantligt och stadsnära lägen, jag hade vägt för och nackdelar och jag hade nästan börjat packa och skriva flyttkort.
Min man tittade på mig med skeptisk blick och frågade - Varför?
-Hmmm.....jag vet inte...jag trivs inte, vill ha större!
-Men, är det inte bättre att rensa först och sen vänta och se vad vi verkligen vill ha?

Vi kom fram till att anledningen att jag inte trivs är att när vi flyttade förra gången hade vi inte tid att rensa, utan vi slängde ner allt i lådor och sopsäckar. När vi kom fram till nya stället tryckte vi ner saker i lådor och skåp, det som inte fick plats satte vi i förrådet. Vilket har resulterat i att jag inte känner mig riktigt hemma ännu...eller det är saker överallt och det känns inte som vi får plats.

Så tack vare min man flyttar vi inte hals över huvud, utan idag har dagen gått i rensning- och städningenstecken! Men tack vare mig, så ska vi börja fundera vad vi egentligen vill bo och kanske i framtiden hittar vi vårt drömboende (det är kanske där vi bor redan men det får tiden utvisa).

Jag har sorterat papper idag, hur länge ska man spara "viktiga papper"? 
Jag känner mig lugnare i själen nu och längtar till att få "boa" mera, för jag antar att det är det jag gör då jag inte har brytt mig om detta tidigare under 2 års tid.
Spark, spark i magen, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0