så nu är hon här

I fredags satte det igång.

Vi åkte in vid 18 för att vi var så rädda att föda hemma, det gick ju snabbt förra gången.
Då hade det inte dragit igång ännu, men vi fick låsa in våra saker och gå på en promenad runt Ackis.

Så klockan 19 började vi vandringen, vi gick till kiosken på sjukhuset köpte glass och godis, njöt av sommarvärmen, stannade och pustade, drack cola och bara gick.
kl 20 var jag kissnödig så vi gick tillbaka för att kolla hur allt såg ut.
Efter 40 minuter tvingade jag ut mannen efter folk, då hade jag så ont att jag höll på att svimma. En räddande ängel kom och undersökte mig, öppen 5 cm, välkommen! Inskriven kl 21, lustgas, nålar, ta hål på hinnor kl 22.50 och bebis på mage kl 23.12. Klart!
Det gjorde så fruktansvärt ont men det var en bättre förlossning än förra gången ändå. Denna gång var jag med i förloppet på ett annant sätt. Jag kunde kontrollera mycket, vilket var skönt. Så allt som allt, gick det bra!

Så nu har vi vår underbara nya lilla dotter här hemma. Storasyster är så stolt och glad, lite gruffig mot mig och mannen men mot lillasyster så söt.

Nu mys med bebis, ses!

Kommentarer
Postat av: AkÅ

Haha! Oj vad otäckt det var att läsa en kommentar på "innan du fanns-bloggen" med mitt alias! Inser nu att det finns fler Anna-Karin Johansson i världen som väljer att kalla sig för Akå.

Grattis till tjejen!

2010-06-30 @ 11:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0